?> ?>

Shtick flirt met de Vlaamse Literatuur

Onder het motto Flirt Flamand is Vlaanderen van 14 tot 17 februari 2019 eregast van de Foire du Livre de Bruxelles in Tour & Taxis. De Vlaamse literatuur verleidt er de Franstalige lezer, Vlaamse auteurs flirten er met een Franstalig publiek, de Vlaamse boekensector leert er zijn Franstalige collega’s beter kennen. En andersom, want Flirt Flamand wil een brug bouwen tussen Nederlandstalige en Franstalige Belgen die van boeken houden.

Deze literaire paringsdans werd bedacht door het visuele communicatiebureau Shtick uit Berchem. Na een korte pitch kregen zij de opdracht van het Vlaams Fonds voor de Letteren om een concept te bedenken waarmee Vlaanderen zich als eregast op de Brusselse boekenbeurs kan profileren.

Flirt Flamand is het overkoepelende thema, en komt terug in alle aspecten van de communicatie. Als beeld werd een papieren boeket ontworpen, gevouwen met pagina’s uit Franse vertalingen van Vlaamse boeken. De bijhorende website en videobeelden spelen met de openingszinnen uit diezelfde boeken om de bezoeker te verleiden.

Momenteel wordt er hard gesleuteld aan het theater, een ruimte van 250 m² in het midden van de beursvloer op de Foire du Livre, waar de Vlaamse Literatuur een ereplaats krijgt.

Binnenkort meer op https://flirtflamand.be

Credits
Klant: Flanders Literature
Klantencontact: Rein De Smet, Els Aerts
Agency: Shtick
Creative team: Bas Derks, Rienk Michielsen & Sarah Herlant
Art Direction: Rienk Michielsen
Project Management: Matthias Meersmans
Creative Directors: Yves Hellemans
Strategie: Lev Detrez
Paper art: Vébé

Download persbericht als .PDF
Download media